Slide Background
Dynamisch Testen & Potentieel om te Leren
Focus op cognitief potentieel

Prof.dr.Wilma C.M. Resing
Unit Developmental and Educational Psychology
Institute of Psychology. Leiden University

Overige publicaties

Proefschriften

  • Christine Pronk (19-2-2014). Learning trajectories in analogical reasoning. Exploring Individual Differences in Children’s Strategy Paths. Academisch proefschrift. Universiteit Leiden.
  • Janneke Verhaegh (2012). Assessment and development of cognitive skills using tangible electronic board games. Serious games on the TUI TagTiles. Academisch proefschrift. Technische Universiteit Eindhoven.
  • Claire Stevenson (2012). Puzzling with potential. Dynamic testing of analogical reasoning in children. Academisch proefschrift. Universiteit Leiden.
  • Tirza Bosma (2011). Dynamic testing in practice: Shall I give you a hint? Academisch proefschrift. Universiteit Leiden.
  • Caroline Denaes-Bruttin (2011). Analogical reasoning and working memory in students with intellectual disability: Effects of actively constructing the response on a  touch screen. Academisch proefschrift. Université de Genève.
  • Erika Tunteler (2004). Listen, think, and apply. Academisch proefschrift. Universiteit Leiden [co-promotor].
  • Bettina Hosenfeld; (2003). The development of analogical reasoning in childhood: Investigations into a transition. Academisch proefschrift. Universiteit Leiden [co-promotor].
  • Annemarie Slotboom (1997); Parents’ perceptions of child personality: Developmental precursors of the Big Five. Academisch proefschrift. Universiteit Leiden [co-promotor].
  • Eric Elphick (1997); Parents’perceptions of child personality:Developmental precursors of the Big Five. Academisch proefschrift. Universiteit Leiden [co-promotor].
  • Wilma Resing (1990). Intelligentie en leerpotentieel. Een onderzoek naar het leerpotentieel van jonge leerlingen uit het basis- en speciaal onderwijs. Academisch proefschrift. Vrije Universiteit Amsterdam.

Related Articles