Overige publicaties
Proefschriften
- Christine Pronk (19-2-2014). Learning trajectories in analogical reasoning. Exploring Individual Differences in Children’s Strategy Paths. Academisch proefschrift. Universiteit Leiden.
- Janneke Verhaegh (2012). Assessment and development of cognitive skills using tangible electronic board games. Serious games on the TUI TagTiles. Academisch proefschrift. Technische Universiteit Eindhoven.
- Claire Stevenson (2012). Puzzling with potential. Dynamic testing of analogical reasoning in children. Academisch proefschrift. Universiteit Leiden.
- Tirza Bosma (2011). Dynamic testing in practice: Shall I give you a hint? Academisch proefschrift. Universiteit Leiden.
- Caroline Denaes-Bruttin (2011). Analogical reasoning and working memory in students with intellectual disability: Effects of actively constructing the response on a touch screen. Academisch proefschrift. Université de Genève.
- Erika Tunteler (2004). Listen, think, and apply. Academisch proefschrift. Universiteit Leiden [co-promotor].
- Bettina Hosenfeld; (2003). The development of analogical reasoning in childhood: Investigations into a transition. Academisch proefschrift. Universiteit Leiden [co-promotor].
- Annemarie Slotboom (1997); Parents’ perceptions of child personality: Developmental precursors of the Big Five. Academisch proefschrift. Universiteit Leiden [co-promotor].
- Eric Elphick (1997); Parents’perceptions of child personality:Developmental precursors of the Big Five. Academisch proefschrift. Universiteit Leiden [co-promotor].
- Wilma Resing (1990). Intelligentie en leerpotentieel. Een onderzoek naar het leerpotentieel van jonge leerlingen uit het basis- en speciaal onderwijs. Academisch proefschrift. Vrije Universiteit Amsterdam.